Heidenreich styrker fokuset på bærekraft
Bærekraft diskuteres som aldri før, og for oss i Heidenreich er det viktig å ivareta vårt viktige samfunnsansvar. For virkelig å utgjøre en forskjell i tiden fremover, har vi derfor utnevnt Kjetil Grønbakken til ny markeds- og bærekraftsdirektør.
NY MARKEDS- OG BÆREKRAFTSDIREKTØR SKAL GJØRE HEIDENREICH LEDENDE PÅ BÆREKRAFT
Kjetil Grønbakken, som har vært vår Markeds- og kommunikasjonssjef siden 2013 har nå fått ansvaret for å lede den viktige jobben med bærekraftsutviklingen i Heidenreich.
Kjetil vil fortsatt ha det overordnede ansvaret for markedsføring og kommunikasjon, men har fra 01.05.2021 totalansvaret for bærekraftsutviklingen i Heidenreich.
BÆREKRAFT HANDLER OM MER ENN Å TA VARE PÅ MILJØET
Adm. Direktør Bjørn Moen forteller at Heidenreich allerede er langt fremme på miljøvern. Vi har i mange år sett på hvordan vi kan spare strøm, bruke mindre papir, redusere utslipp, øke andelen av el- biler og resirkulere på en mer effektiv måte. Vi ønsker nå å tenke bærekraft på en nye måte, ved å endre tanke- og atferdsmønstre.
Adm. direktør Bjørn Moen
Bjørn fortsetter; - Å bli ledende på bærekraft innebærer at vi forplikter oss til å heve miljøprestasjonen gjennom å gjennomføre tiltak for å skape en enda mer miljøvennlig drift og et enda bedre arbeidsmiljø for våre ansatte. Helt tilbake til 2010 har vi vært Miljøfyrtårnsertifisert og denne sertifiseringen er en våre tydeligste dokumentasjoner for bærekraftinnsatsen i selskapet. Miljøfyrtårn-sertifisering er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp, og godkjent som miljødokumentasjon i anbudskonkurranser.
I Heidenreich i dag oppfyller vi blant mange krav, kravene til HMS- opplæring, vi har bærekraftig styring av lageret, miljøpolicy, etiske krav, medlemskap i godkjente returselskaper, vi følger opp energiforbruket vårt hver måned, vi har sorteringsgrad på hele 88% på vårt sentrallager, kildesorteringssystem, policy for samfunnsansvar og egen miljørapport. Vi er stolt over at vi ligger langt fremme når det gjelder kriteriene for sertifiseringer og bærekraft allerede. Men vi hviler ikke på laurbærene, og forsterker nå kompetansen og fokuset innen bærekraft.
Markeds- og bærekraftsdirektør Kjetil Grønbakken